fredag den 23. marts 2012

Crispy Chicken, Vindruesalt og Pommes Rösti

Fredag! Så kom den endelig! Jeg er glad, jeg er lykkelig, (jeg er rask igen) og livet er vidunderligt! Det har været sådan et dejligt vejr, og jeg er bare i så godt humør altså! Så det måtte fejres med noget rigtig lækkert mad! :)

Aftens menu bestod af Crispsy Chicken (den kalorielette udgave) - som er en opskrift, jeg har haft lyst til at lave rigtig længe! Dertil en lækker salat m. vindruer, saltede mandler og syltede hvidløg (muuums!) og sidst men ikke mindst - hjemmelavede pommes Rösti! :)

Aftenens tallerken! 


Ingredienser til Crispy Chicken (2 pers.):
300 g. kylling
2 store håndfulde Cornflakes (jaja, det er rigtigt - Cornflakes)
Lidt mælk
Salt og peber
Krydderier (Jeg brugte Paprika)

Fremgangsmåde:

  1. Kyllingen renses og skæres i passende stykker - Jeg brugte inderfilet, så det havde egentligt den rigtige størrelse :) .. Cornflakes kommes i en frysepose og blandes med salt&peber og krydderi, hvorefter det mases godt og grundigt. Kyllingen dyppes i mælk og vendes i Cornflakesne :)
  2. Kyllingne der er vendt i Cornflakes - kommes i ovnen og bages ved 200 g i 10-15 minutter - eller til de er færdige :)


Kyllingen renses og skæres i passende stykker - Jeg brugte inderfilet, så det havde egentligt den rigtige størrelse :) .. Cornflakes kommes i en frysepose og blandes med salt&peber og krydderi, hvorefter det mases godt og grundigt. Kyllingen dyppes i mælk og vendes i Cornflakesne :)

Kyllingne der er vendt i Cornflakes - kommes i ovnen og bages ved 200 g i 10-15 minutter - eller til de er færdige :)

De færdige Crispy Chickens! De smagte bare SÅ dejligt! Sprøde og lækre!



Det hele smagte simpelthen sååå lækkert! Og det er bestemt ikke sidste gang, at jeg laver dét! I skal være rigtig velkomne til at smide en kommentar, hvis i har spørgsmål til opskrifterne, gode råd eller kritik :) .. 

Ha' en dejlig aften!
- Camilla

2 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er det lækkert, jeg kan godt se på det hele at den lille bærbare skal med på påskeferie, så jeg har lidt inspiration til de hyggelige middage med den eneste ene. Tak for super go' læsning, I love it!

    SvarSlet
  2. Tak for rosen! Jeg er glad for, at du kan lide det! :) Og det ville glæde mig meget, hvis du kunne bruge opskrifterne til lidt inspiration på jeres påskeferie!

    SvarSlet

Kom gerne med dine tanker om opskriften..