søndag den 10. juni 2012

3-retters menu

Indledningsvist må jeg vidst hellere fortælle, at jeg er kommet til skade med min hånd - nærmere bestemt min lillefinger, som var på vej ud af led i går under en omgang boksning i træningscentret. Jeg måtte gå hjem med en pose is på, og fik den forbundet, og i dag gør den simpelthen smadder hamrende ondt .....og jeg synes da også at knoglen sidder lidt forkert - men den føles ikke brækket eller noget.. den er bare hammer øm (og lidt skæv) .. Så det var lidt svært at multitaske under aftensmaden igår - og jeg fik altså ikke taget billeder af hele processen..

I går fik vi gæster til aftensmad og landskamp og de skulle forkæles med noget god mad - hele 3 retter tilberedt med en hånden i forbinding.. Menuen var som følger:
  1. Forret: Bruschetta - tomatsalsa m. frisk basilikum, tomat og ost, og en kun med ost (til en der ikke kunne lide tomat)
  2. Hovedret: Okse culotte m. timian og hvidløg, pommes fermiére og sauterede garniture.
  3. Dessert: Hjemmelavet kage m. jordbær/champagnemousse med hvid chokolade overtrukket med fondant.
Der er jo ikke ligefrem tale om gourmet - men det smagte nu rigtig fint alt sammen. Opskriften til kagen ligger allerede på bloggen, så den skriver jeg ikke her. Ligeledes undlader jeg også at skrive om kødet, da det blev tilberedt på helt traditionel vis - blot med lidt timian og hvidløg drysset over. Istedet har jeg linket til opskriften på bruschettaerne med tomatsalsa og de helt fantastiske pommes fermiére. 



Bruschetta med Tomatsalsa

Pommes fermiére - min absolutte favorit!
Kage med jordbær/champagne mousse og hvid chokolade overtrukket med fondant.

Undskyld for slørede og manglende billeder - jeg gjorde mit bedste med kun en hånd :) .. Hov - og lige et billede af desserten (som heldigvis blev lavet dagen før - før skaden):


Ha' en dejlig 
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..