onsdag den 18. juli 2012

Ægge'muffins' :)

Ægge muffins(!) - Ja det lyder jo mystifystisk, og der er da heller ikke tale om muffins i ordets oprindelige forstand :P Derimod er der tale om en slags æggekage, der er bagt i muffinsforme :) Lækkert og anderledes og god til madpakken eller morgenmads/brunchbordet :) .. De er virkelig lette og luftige. Jeg bagte dem i de eneste muffinsforme jeg havde, som var nogle meget lave nogle i papir - næste gang skal jeg klart lave dem i nogle højere og mere faste nogle; Det er jeg helt sikker på, bliver meget meget bedre! :)


Ingredienser (6-8 stk.):
4 hele æg
3 æggehvider
30 g revet ost
1 forårsløg
Purløg
Grøntsager efter eget valg (jeg kom f.eks. radise i)
1 spsk. chilisauce
salt, peber

fremgangsmåde:
  1. Pisk æg, hvider, osten og klippet purløg .
  2. Skær forårsløg og de valgfrie grøntsager i små tern eller riv dem groft.
  3. Tilsæt chilisauce samt salt og peber og fordel massen i en smurt muffinform.
  4. Bages ved 200 grader i 20-30 min. eller til æggemassen er bagt hele vejen igennem.
Æggene piskes med æg og ost og purløget er tilsat.
Grøntsagerne er skåret i passende tern og tilsat æggemassen. 
Chilisauce, salt og peber er tilsat og æggemassen er klar til at blive fordelt i de smurte muffinsforme. 
Den færdige frokosttallerken :)
Ha' en dejlig dag!
- Camilla

1 kommentar:

  1. NØJ hvor ser de lækre ud!!
    Gad virkelig godt lave dem, men jeg har ikke forårsløg, purløg eller chilisauce. Øv.
    Jeg gemmer helt klart opskriften og får min mor til at købe det jeg mangler. :D

    SvarSlet

Kom gerne med dine tanker om opskriften..