lørdag den 27. oktober 2012

Anmeldelse: Det gode Spisehus

I går fyldte min mor 50 år, og det blev fejret i dag med en brunch for familien og vennerne hos 'Trine og Christian - det gode spisehus'. Christian er en mangeårig ven af familien, han er tidligere køkkenchef på Imperial, og så er han, hvis i spørger mig, en af Danmarks førende kokke. Christian har sammen med sin søde kone Trine, som er bager og konditor, åbnet denne lille perle på Peter Bangs Vej, og her sørger de for nydelse for både syns- og smagssans. 

Trine er sindsyg kreativ - her har hun dekoreret ude foran vinduspartiet.
Hos Trine og Christian er der lagt vægt på hyggen, og når man træder ind af døren, er det da også det, man bliver mødt af; nemlig varme og hygge. Trine er en sindssyg dygtig dekoratør, og i øjeblikket er restauranten pyntet i efterårstema - det antyder billedet vidst også lidt :) .. 

Dagen i dag stod på brunch - noget jeg har været så heldig at have fået flere gange hos Trine og Christian - og altid er det en succes. Udvalget er overdådigt og meget meget velsmagende i forhold til de fleste andre steder, jeg har besøgt. 

Brunchen er som sagt mangfoldig og byder b.la. på: Røræg, spejlæg, spansk omelet, bacon, pølser, ovnbagte kartofler og flødekartofler, små pandekager, bagte urter - i dag gulerødder og jordskokker -, bagte løg, pastasalat, blandet salat, seranoskine og choriziopølse, salami og syltet svin, varmrøget laks og 2 slags sild, yoghurt m. müsli, frisk frugt, og hjemmebagt: Franskbrød, mørkt maltbrød, rugbrød og mini wienerbrød - crossainter, chokoladeboller, kanelsnegle og tebirkes. Desuden 2 slags juice, the og kaffe (til den nette sum af 160,-). 

Ligeså 'berømt' Christian er for sin lækre mad, ligeså godt ry har Trine for sit brød og wienerbrød - jeg tør slet ikke begynde at beskrive, hvor lækkert brød, Trine bager. 

Hvis jeg skal fremhæve nogle af de mange ting på buffeten, som jeg især synes er gode, må det ubetvivlet være kartoflerne, de bagte løg, baconen og mini wienerbrødet. Jeg synes, det er en hammer lækker detalje med de bagte løg og rodfrugter - det er et så sjældent syn på et brunchbord, synes jeg - og det er jo lige årstiden for det. Baconen var bare super velstegt - lige i skabet. Jeg synes tit, at baconen  på en buffet er sådan noget halvstegt noget, der ligger i en suppe af fedt; sådan er det ikke hos Trine og Christian. Miniwienerbrødet taler jo for sig selv - hvor mange andre restauranter eller cafeer kan prale med at have dét på buffeten? 

Helhedsindtrykket hos Trine og Christian er alt i alt rigtig godt, og stedet er klart et besøg værd. Al ting komplimenterer hinanden; alt fra ejerne til indretningen, stemningen og maden. Snyd ikke jer selv for et besøg på det 'Det gode spisehus'

Beliggenhed:
Hos Trine og Christian - det gode spisehus
Peter Bangs Vej 46, 2000 Frederiksberg

Stjerner:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..