tirsdag den 9. oktober 2012

Chicken Tikka Masala (Relanchering)

Relanchering af Chicken Tikka Masala. Det er simpelthen en nødvendighed kan jeg godt se på det gamle indlæg. På de første indlæg jeg lavede på bloggen, havde jeg skrevet fremgangsmåden til opskriften under hvert billede i stedet for både som samlet tekst og ved billederne - og det kan jeg godt se, er utroligt frustrerende! Så det fikser jeg lige, når jeg får tid! I mellemtiden kan jeg relanchere denne opskrift, da vi tilfældigvis har fået den til aften med blomkålsris! :) 



Ingredienser:
Olie
1 stort løg
2 friske grønne chilier
1 stykke ingefær, skrællet
3 fed hvidløg
½ tsk. rødt chilipulver
1 tsk. gurkemeje
2 tsk. Garam Masala
1 spsk. brun farin
1 spsk. Tomatpuré
400g hakkede tomater dåse
1 håndfuld hakkede mandler
600 g. udbenet kyllingebryst
10 tørret kerry blade (jeg brugte alm. karry - da jeg ikke kunne finde karryblade)
4-6 spsk. Cremefraishe

Fremgangsmåde:
  1. Varm to spiseskefulde af olie på en pande. Snit løget og steg det i olien. 
  2. I mellemtiden fjernes frøene fra chilien, som hakkes fint. Hak ingefæren og knus hvidløget. Kom chili, ingefær og hvidløg på panden og lad stege i 2-3 minutter for at blødgøre. 
  3. Tilsæt chilipulver, gurkemeje, Garam Masala og sukker og steg i 1-2 minutter. 
  4. Tilføj tomatpuré og hakkede tomater til panden og give dem mulighed for at koge i nogle minutter. 
  5. Kyllingen rensen og skæres i passende stykker, hvorefter de steges på en pande indtil de har fået god farve. Herefter kommes kyllingen i sovsen og lad den koge et par minutter. 
  6. Cremefraishen og mandlerne tilsættes og retten småsimre i et par minutter. 
  7. Retten serveres med (blomkåls)ris og varmet Naan brød 

Løget, chilien, hvidløget og ingefæren steget på panden.
Krydderierne er tilsæt og får lige en tur på varmen.
Tomatpureen og de hakkede tomater tilsættes.
Cremefraishen og mandlerne tilsættes og retten småsimre i et par minutter.
Retten serveres med ris og varmet Naan brød 
Ha' en dejlig aften!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..