søndag den 2. december 2012

Adventskrans 2012



Så kom julen ENDELIG!! :) Det er altså mit favorit tidspunkt på året. De sidste par dage har stået i familiens tegn, og det er også noget jeg sætter enormt meget pris på.

I fredags var vi hos mine forældre for at lave juledekorationer - hele dagen havde været forfærdelig kan jeg godt afsløre. En af de der dage, hvor ALT bare går galt. Alt siger jeg.... Måtte gå næsten hele vejen fra Nordvest til Nørreport i bidende kulde (rod med busserne), og da jeg endelig kom ind til byen måtte jeg indse, at de blomster (hvide roser og nelliker), jeg skulle bruge til årets adventsdekoration ikke var at finde....nogen steder! Jeg kunne heller ikke fremskaffe en rund oasiskrans som skulle bruges, og byen var fuld af mennesker - 100.000 skubbende og masende mennesker i hvad der føltes som rigtigt dårligt humør. Lettere nedslået mødtes jeg med min mor, som trøstede mig med, at vi nok skulle finde materialerne i en af de mange blomsterhandlere på hovedgaden, hvor mine forældre bor.

Vi tog toget hjem og smuttede en tur i den første blomsterhandler.. Ingen hvide blomster! Tilgengæld mente ekspedienten, at hun havde en rund oasiskrans, jeg kunne købe. Damen var i kælderen, på lageret - alle steder - og fandt til sidst den famøse krans. Jeg må indrømme, at jeg ikke havde forventet, at den skulle koste mere end et par basøre. Hun slog prisen ind på kasseapparatet og svingede kransen over disken med ordene 75 kroner. Ehm 75 kroner??? Jeg var målløs, men betalte. 75 kroner?? Nå, så havde jeg en (meget dyr) oasiskrans, men ingen blomster. Mor og jeg vendte snuden mod den næste blomsterhandler, og på vej der til, trådte jeg i en lort. Jeg kunne simpelthen ikke andet end at grine - selvfølgelig skulle jeg træde i en lort (ikke en lille en kan jeg godt afsløre).. Jeg fik skrabet lorten af skoen mod en flise og gik ind i blomsterhandleren... Hvad skuer mit øje - hvide roser og nelliker!!!!!! JAAAAA! ............. Åh, Til den nette sum af 20 kroner stykket. Jeg skulle bruge 10 af hver, og kunne godt regne ud, at det blev en rigtig dyr fornøjelse. På det her tidspunkt af dagen forbandede jeg den skide adventskrans langt ind i helvede, og lettere rasende forlod jeg butikken, og gik ind i kiosken ved siden af og købte i stedet for 20 roser (små og bestemt ikke hvide).

Kransen blev som i kan fornemme, ikke som jeg havde i tankerne, men hvis jeg skal være helt ærlig, så blev den faktisk rigtig fin alligevel.

Uden nærmere omsvøb præsenterer jeg hermed årets adventskrans:



Rigtig glædelig jul!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..