onsdag den 1. maj 2013

Sunde 'Tacos'

Da jeg var yngre var 'Tacoskaller' i mange mange år min livret - i ved de der sprøde skaller, man kommer sin kødfyld i, når man spiser mexikansk. Jeg har altid været størst fan af de der, der er formet som små både - der kunne nemlig være mest snask i :)

Jeg elsker stadig mexikansk, men tacoskaller er lavet af korn, som jo ikke indgår i kosten, når man spiser stenaldermad. Så what to do?? Jo, man laver da bare sådan nogen her:

Nemmere bliver det faktisk ikke! 
Ingredienser (2 pers.):
Kød:
1 pakke hakket oksekød
Krydderier efter behag (Jeg brugte; paprika, chili, hvidløg, oregano, spidskommen)
Salt og peber

Fyld:
1 hoved hjertesalat (eller romaine)
Brug dine yndlings grøntsager - jeg brugte peberfrugt og agurk.

Topping:
3 modne avokadoer
Salt og peber

Fremgangsmåde:
  1. Kød: Kødet brunes i en gryde - lad al væsken koge væk, så der sker en reel bruning af kødet, og ikke blot en kogning.
  2. Når vandet er kogt fra kødet tilsættes krydderier efter behag. Lad det stege nogle minutter og krydr med salt og peber. 
  3. Hæld vand i gryden så kødet er lige akkurat er dækket. Lad det simre så vandet koges ind, og kødet bliver tykt og fyldigt.
  4. Fyld: Imens kødet koger skylles grøntsagerne og skæres ud i mundrette stykker. 
  5. Pil bladene af salaten (vær forsigtig - de skal bruges som 'tacoskaller') og skyl grundigt. 
  6. Topping: Skallen og stenene fjernes fra avokadoerne, som moses til en fin masse - krydres med salt og peber.
  7. Når kødet er færdigt fyldes det i salatbladene - kom grøntsager og avokadomos ved og SPIS :)
  8. Velbekomme!
Salatblade, avokadomos, peberfrugt, agurk (og lidt cremefraiche)
De færdige 'tacoskaller'.
Klar, parat, spis! :)

Ha' en dejlig aften!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..