mandag den 23. december 2013

Dadelkugler m. tranebær

Jeg har allerede delt opskrifter på to forskellige dadelkugler med jer - her får i en tredje. Dadelkugler med tranebær rullet i ristede hasselnødder. Tranebær er godt for mange ting, især hvis du, ligesom jeg, har lidt tendens til blærebetændelse, når det bliver køligt. En årgang led jeg meget af det, men det er nogle år siden jeg sidst har haft det - jeg kan dog godt stadig mærke, at det er køligt i vejret, når jeg runder det lille hus :) Bum bum, så fik i også lige den lille detalje…Sikke vi deler! :P

Nå, dadelkuglerne indeholder tranebær - som er godt for blæren og derfor må de jo også være rigtig gode at spise. Kan man ikke lave den analogislutning?? Det tror jeg sagtens. Og hvis ikke, så skal man spise dem alligevel, fordi de er hammer gode :)

Dadelkugler m. tranebær rullet i ristde hasselnødder ♡

Ingredienser (25-30 stk.):
Dadelkugler:
125 g. dadler
50 g. tørret abrikos
50 g. tranebær (uden sukker)
50 g. mandler
50 g. hasselnød
3 spsk. usødet kakaopulver
1 spsk. kokosolie

Pynt:
Ristede hakkede hasselnødder

Fremgangsmåde:
  1. Fjern stenene fra dadlerne (det er så ærgerligt at få dem smidt med i foodprocessoren..) og kom alle ingredienserne i foodprosessoren.
  2. Kør alle indregienserne til en fin ensartet masse.
  3. Tril massen til kugler og rul dem i de ristede hakkede hasselnødder.
  4. Opbevares på køl i lufttæt beholder i op til 3 uger (Hvis du kan holde fingrene fra dem så længe).
Friske dadler.
Stenene er fjernet.
Ingredienserne er klar til at blive kørt til en ensartet fin masse.
De færdige kugler.

Ha' en dejlig dag!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..