onsdag den 1. januar 2014

Nytårsmiddag

Så blev det første januar, og vi har taget hul på et splinter nyt år :) Det er dejligt, og ikke mindst forfriskende :) Bloggen her hedder, som i ved, "God mad og søde sager" - og derfor er det jo oplagt lige at nævne, hvad jeg så fik af god mad og søde sager den sidste dag i 2013.

Jeg stod for en gangs skyld ikke for maden (eller lidt af den gjorde jeg); det gjorde min skønne far og hans gode ven Allan derimod. Både min far og Allan er fantastiske i et køkken, og sammen fik de lavet en rigtig lækker menu, som bød på:

Hors d'oeuvre til nytårstalen af: Camilla
Baconsvøbte dadler og abrikoser

Forret: af Allan
Allans fiskesymfoni bestående af kammuslinger på avokadocreme, Butterdejsbolle m. rejesalat og dild, tigerrejer m. hvidløgscreme, ferskrøget laks på peberrodscreme m. wasabi-kaviar, lakseroulade m. spinat og råmarinerede gulerødder samt grønnetomater på kaviarcreme.

Hovedret: af Allan og far
Indbagt oksemørbrad, pommes fermiére, karameliserede skalotteløg, svampe med bacondrys, rødvinssauce og garniture.

Dessert: af far og Sanne
Nøddekurve m. vaniljeis, hindbæris og appelsinis. 

Kl. 12:
Bobler og kransekage










Rigtig godt nytår!
- Camilla

2 kommentarer:

  1. Elsker billederne! Menuen lyder voldlækker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for roserne Julie :) Har skisme også arbejdet med de billeder :)

      Slet

Kom gerne med dine tanker om opskriften..