tirsdag den 22. juli 2014

Helstegt svinemørbrad i BBQ-marinade

Jeg elsker mad med barbecue sauce - ja faktisk kan jeg godt være en rigtig gris, hvad det angår, men det er simpelthen så sjældent at vi får barbecue til noget som helst...Hvis jeg tænker over det er det egentlig kun, når vi spiser pulled pork. MEN, i dag har vi fået en helstegt svinemørbrad i barbecuemarinade :) Super lækkert og sommerligt! Jeg har lavet en BBQ af ketchup, brun farin og røget paprika - den kan ligeså vel laves med honning, hvis man lyster - det har jeg gjort flere gange med stor succes.

Svinemørbrad i barbecuemarinade :)
Vi har frokostordning på arbejdet, og hver dag må man tage mad med hjem, hvis der er overskud - jeg har ikke benyttet mig af det før, men det gjorde jeg i dag, hvor jeg nuppede lidt broccolisalat og pasta m. tomat og majs (som jeg tilsatte lidt hjemmelavet pesto før servering). Mangler du en opskrift på en lækker broccolisalat så tjek denne her opskrift (kartofler kan udelades), som jo er en af sommerens helt klare klassikere herhjemme :) Opskriften på barbecuemarineret svinemørbrad får i her:

Ingredienser (2 pers.)
1 svinemørbrad
1 dl. ketchup
1 spsk. brun farin
1 spsk. røget paprika
Salt og peber
Evt. lidt presset hvidløg

Fremgangsmåde

  1. Svinemørbraden pudses for det værste fedt og sener - vigtigst er det at fjerne sølvhinden, som kan være ret sej at tykke i.
  2. Ingredienserne til BBQ'en røres sammen og smages til; måske mangler den sukker, måske paprika - smag er forskellig og nogle foretrækker deres bbq mere sød en andre.
  3. Pensl mørbraden med BBQ og steg den i ovnen ved 220 grader i ca. 20 minutter til den er lys rosa i midten.
  4. Skær ud i passende stykker og servér med valgfrit tilbehør :) 
  5. Velbekomme
Aftenens tallerken - velbekomme :)

Ha' en dejlig dag!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..