tirsdag den 8. december 2015

Koteletter i fad med paprika, bacon og perleløg

I 'gamle' dage fik vi jævnligt koteletter i fad derhjemme, men pludselig var det som om, det dødede helt ud - i hvert fald i min omgangskreds. Det synes jeg er ærgerligt - både fordi de smager dejligt, men også fordi det kan varieres alt efter, hvad man nu lige har i køleskabet.

Når vi fik koteletter i fad, da jeg var barn, var det altid i karrysauce med champignons og ris til. Jeg har i dag lavet mine med paprikasauce, bacon, champignons, løg, perleløg og rød peberfrugt - sådan kan jeg nemlig godt lide det :-)


Ingredienser (4 pers):
4 svinekoteletter
1 pk. bacon i skiver
1 stort løg
1/2 bakke champignons
1 rød peberfrugt
150 g. perleløg
2 spsk. paprika
1/2 liter piskefløde

Tilbehør:
Kogte ris

Fremgangsmåde:
  1. Brun koteletterne på en varm pande i lidt olie. 
  2. Krydr koteletterne med salt og peber og læg dem i et ildfast fad.
  3. Skær baconen i mundrette stykker og steg dem sprøde på panden. Læg den sprødstegte bacon i fadet til koteletterne.
  4. Pil løget og skær det i skiver. Steg løgene i baconfedtet til de er blevet bløde og har taget lidt farve. Kom de bløde løg i fadet til koteletterne.
  5. Skyld champignonerne grundigt for jord og skær roden af. Halver dem og rist dem hårdt på panden til de er blevet gyldne og lækre. Kom dem i fadet til koteletterne.
  6. Skyld peberfrugten og skær den i skiver. Kom peberfrugt og perleløg i fadet til de andre ingredienser.
  7. Rist paprikaen på den samme pande du har tilberedt alt det andet på - bare lige et minut eller to. Tilsæt piskefløde og bring det i kog. 
  8. Hæld piskefløden i fadet og sæt det i ovnen ved 200 grader i 25-30 minutter.
  9. Server retten med kogte ris.
  10. Velbekomme.











Ha' en dejlig dag.
Camilla

2 kommentarer:

Kom gerne med dine tanker om opskriften..