søndag den 27. december 2015

Kyllingebryster m. vinterfyld

Den opmærksomme læser har måske opdaget, at der ikke ligger så forfærdeligt mange opskrifter med kylling her på bloggen. Det gør der ikke af den grund, at jeg i en laaaang periode har haft svært ved kylling - jeg synes det voksede i munden på mig af en eller anden årsag. Det har jeg mildest talt været SÅ ærgerlig over, idet kylling, for nogle år tilbage, var min yndlingsspise :) Ja, jeg har aldrig påstået, at jeg ikke er lidt sær :)

Jeg forsøger dog - og har gjort et rigtig godt stykke arbejde med, at få kylling tilbage på menuen - for det ér jo dejligt og nemt med kylling :) Aller helst, så vil jeg gerne have kylling på Rotisseriet, som min far laver den (*savle*), men når jeg ikke lige kan få dét serveret, så kan jeg smadder godt lide ovnbagt kylling med fyld af en eller anden art :) Det her fyld er super lækkert og passer lige til årstiden. Jeg kan godt have en tendens til at lave aaaalt for meget fyld til sådan en kylling - jeg glemmer lige, hvor lidt der egentligt kan være i den, når det kommer til stykket. Hi hi.


Ingredienser (2 pers.):
Fyld:
8 champignoner
6-8 tørrede abrikoser
20 g. mandler

Desuden:
2 kyllingebryster
1 pk. bacon

Fremgangsmåde:

  1. Fyld: Rens champignonerne for jord og skyld dem grundigt. Hak dem fint og steg dem mørke på en pande i lidt olie. 
  2. Hak abrikoser og mandler fint og kom dem på panden til de brunede champignoner.
  3. Fyld kyllingen: Rens kyllingen for hinder og evt. urenheder. Snit kyllingefileterne på langs - ikke helt igennem, men så de kan "åbnes som en bog". 
  4. Bank dem forsigtigt ud så de er lige tykke alle steder. Krydr med salt og peber.
  5. Spred fyldet ud på kyllingefileterne og rul dem som en roulade. 
  6. Vikl bacon om kyllingen: Læg 4 skiver bacon ved siden af hinanden på et spækbræt - så de lige akkurat ligger lidt ind over hinanden. 
  7. Læg kyllingerouladen i den ene ende af baconen og rul så baconen stramt om kyllingen.
  8. Tilberedning: Placér kyllingebrysterne i et ovnfast fad og tilbered dem ved 200 grader i 20-25 minutter til baconen er sprød og kyllingen saftig.
  9. Velbekomme.








Ha' en dejlig dag.
Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..