onsdag den 30. december 2015

Tomatsauce til pizza

Hjemmelavet pizza er noget af det skønneste der findes. Til en god pizza hører sig en god tomatsauce. Jeg har købt gud ved hvor mange forskellige slags tomatsauce, og været utilfreds med dem alle. Så besluttede jeg mig, at dét kunne jeg lave bedre selv, og dét kunne jeg også. Det tager ingen tid at lave, men smager til gengæld tusinde gange bedre end de færdigkøbte.

Saucen her laver jeg af "Mosede tomater" fra Urtekram - som består af solmodne tomater og havsalt. Man kan sagens bruge helt almindelige tomater, men de der mosede tomater fra Urtekram smager bare så lækkert at sol og sommer.


Ingredienser (sauce til 2 pizzaer):
300 g. Mosede tomater fra Urtekram
1 spsk. brun farin
1 spsk. rød balsamico
1 spsk. olivenolie
1 presset fed hvidløg
1 tsk. oregano
1 tsk. timian
Salt og peber

Fremgangsmåde:

  1. Hæld de Mosede Tomater i en skål. 
  2. Tilsæt brun farin, balsamico og olivenolie. Rør godt rundt.
  3. Pil hvidløget og pres det gennem en hvidløgspresser. Kom hvidløget i tomatsaucen og tilsæt krydderier. 
  4. Bland det hele godt rundt og smag til med salt og peber.
  5. Velbekomme.




Ha' en dejlig dag.
Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..