onsdag den 30. marts 2016

Butterdejspakker med friske asparges og pikantost

En anden ting der var på dette års påskebord, var de her utrolig nemme og lækre butterdejspakker med friske asparges og pikantost. De er super nemme at tilberede, og fungere fint som en lille snack, let anretning, appetizer eller forret.


Jeg har brugt færdigkøbt butterdej - GISP - ja, det har jeg altså. Jeg må indrømme, at jeg ikke også (udover at forberede samt lave 3 slags sild, fiskefilet, æg m. rejer og caviar, mørbrad m. bløde løg, bacon, svampe og sauce, Lun leverpostej med bacon og svampe, Frikadeller m. rødkål, Flæskesteg m. rødkål, forårstærte, hønsesalat, 2 x hjemmebagt rugbrød, og æbletærte) havde overskud til at lave butterdej. Det vil jeg dog gøre en anden gang - og hvis du har overskud dertil, så kast dig endelig ud i det :)



Ingredienser (10 stk.):
2 ruller butterdej
1 glas pikantost
20 friske asparges

Desuden:
1 sammenpisket æg til pensling
Friskrevet parmesan til drys

Fremgangsmåde:
  1. Skær butterdejen ud i firkanten af 5x5 centimeter. Smør midten af firkanterne med pikantost.
  2. Skyld de friske asparges og knæk de træde ender af. Læg to asparges på en butterdejs-firkant og fold spidserne i siderne ind på midten så de lapper lidt over hinanden.
  3. Pensl med sammenpisket æg og bag dem i ovnen ved 200 grader i 10-15 minutter til de er gyldne og sprøde.
  4. Drys de lune butterdejspakker med friskrevet parmesan.
  5. Velbekomme.



Ha' en dejlig dag,
Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..